PROTECT

13 noiembrie 2006

PROTECT








Proiectul „PROTECT” are la bază conceptul de traseu interactiv.. Mai multe săli, mai multe viziuni, mai multe caracterizări, mai mulţi responsabili pentru aceeaşi temă: protecţia.

Ideea proiectului mi-a venit în momentul în care am găsit locaţia, spaţiul. Îmi place foarte mult să văd ce zic oameni diferiţi pe aceeaşi temă, îmi place să văd fotografiile prietenilor mei veniţi de la mare (fiecare având acelaşi material de abordat, totuşi o putere diferită de a recepţiona). Şi cred că de aceea mi-ar plăcea să văd în acelaşi timp variaţiuni pe aceeşi temă.

Fiecare dintre oamenii implicaţi în proiect are la dispoziţie una dintre camerele spaţiului. În acest spaţiu, cel care-l ocupă are întreaga libertate. Pe tema “protecţie” cei implicaţi în proiect trebuie să amenajeze spaţiul în funcţie de viziunea proprie. Cei care susţin proiectul vin din zone diferite: mai mulţi coregrafi, un fotograf , un regizor de teatru.

Fiecare încăpere a Teatrului DESANT are câte o altă dimensiune, o altă formă: În general fiecare om are o anumită metodă de a se proteja, un anumit remediu. Proiectul are drept finalitate mai multe metode de protecţie la diferitilor oameni: Aşa mă protejez eu, aşa mă echilibrez eu, aşa mă simt eu în siguranţă, aşa mă salvez eu!

Tema protecţiei a început sa ma intereseze în urma lucrării mele de licenţă (don’t) Panic!, ce a avut ca tematica fricile, fobiile, angoasele. În PROTECT încerc să explorez metodele de a combate aceste frici, fobii şi angoase.

Cei implicaţi în proiect abordeaza tema şi pentru a interacţiona cu publicul. Cei care parcurg traseul vor afla mai multe metode de protecţie . Astfel „PROTECT” devine şi o reprezentaţie informativă. Ceea ce mi-am propus este ca, atâta timp cât “spectatorul” se află în incinta spaţiului, el să se simtă protejat. Spaţiul capătă astfel şi o alură de loc terapeutic.

Cu alte cuvinte, PROTECT îşi propune să tragă un semnal de alarmă împotriva tuturor formelor de agresiune care “sugruma” zi de zi echilibrul omului de astăzi.

Paul Dunca, coordonatorul proiectului